Followers

BLOG STATUS UPDATE

~ 2015; Time to achieve many things, being someone's special, loved by everyone!


Friday, March 16, 2012

Adik Nadhirah, Adik Nurin Jazlin. Aku Sedih, Tapi Kalian Harus Tenang Di Sana.

Aku percaya akan satu hal, iaitu TAKDIR.


Takdir untuk kita bersenang-senang dan bersusah-susah kemudian ataupun sebaliknya,

Takdir untuk kita terus berjuang dalam menghadapi liku-liku pancaroba hidup,

Takdir untuk kita berpisah demi kebaikan, 

Takdir untuk lenyap dari dunia dengan tragis,

Takdir untuk berduka dalam hampa,

Takdir untuk terus senyum sampai ke akhir penghidupan,

Takdir untuk mencari rezeki dengan begitu payah,

Takdir untuk makan dan minum demi kelangsungan kekuatan,

Takdir untuk jatuh seketika, naik kembali, dan bersenang lenang,

Takdir melakukan sesuatu atas niat yang baik,

Takdir untuk berjaya dengan cara usaha,

Takdir untuk terus hidup sehingga mana dapat melangsaikan karma hayat lepas.


Dan banyak lagi takdir-takdir lainnya yang membuat aku percaya akan TAKDIR. Takdir yang memainkan angin gelombang rasa, bayu berduka lara, serta tabah dan sabar menjadi guru terhebat apabila hampa. 




Adik Nadhirah, Adik Nurin Jazlin. Aku sedih, tapi kalian harus tenang di sana. 


*Sila membuat order dan bayaran Al-Quran Pelangi dengan segera kepada sesiapa yang ingin mendapatkannya untuk first batch recipient. Sama-sama juga di saat kalian membaca ayat-ayat suci dalam Al-Quran, turut kita sedekahkan Al-Fatihah kepada adik Nadhirah dan Adik Nurin Jazlin yang telah abadi di alam sana.

34 comments:

Gen2Merah said...

sedih atas tragedi yang menimpa kanak2 ini... semoga mereka tenang dan damai d sana

Gieyana said...

Betul tue..Takdir yg telah ditetapkan pd setiap manusia..yg penting tabah + tawakkal..

Syazwan Che Deraman said...

bila dah jumpa pembunuh mereka ni.

bakar hidup hidup secara live!

Anum said...

al-fatihah buat arwah

~AmyLiana86~ said...

al-fatihah..syurga tempat mereka..kita belum tentu lg kan..smoga hari mendatang lebih baik dr hari nie..

Zie said...

sALAM SINGGAH.. AL ACHUMELNYA FIFIE NI INGATKAN SITI NURHALIZA TADI.. HEHEEHE

Ayuni said...

pembunuh tu mmg xde akal...

J.Syazwana said...

al fatihah.
manusia sekarang semakin kejam.
semoga kite terhindar dari kekejaman manusia :')

Aweyn said...

al-fatihah..

turut tumpang sedih dan dukacita ;'(

lisa said...

sangat kesiankan ibu bapa mereka. :(

purplekyu^_^ said...

sama2 la kite menyedekah kan al-Fatihah

Papa Mifz said...

kejam sungguh mereka yg melakukan tuh...

Atiqah Razak said...

kesian rasanya. alfatihah.

Muhammad Saiazuan Norhalik said...

manusia akhir zaman.. :(

~SaL IjOu~ said...

Allah lebih mengetahui segalanya.kita doakan arwah adik Nadhirah & Nurin tenang & bahagia di sana~

NadyaBubble said...

Semua adalah takdir ang telah ditentukan oleh Allah. Al-Fatihah~

..cik gugu.. said...

kesian mereka .. moga mereka tenang d sna ..

Vibration Machine said...

HEllo.. greetings... have a blessed weekend to all.. Smile!!

Ct Mawa said...

al-fatihah

faiz fakhirin said...

Takdir tidak menentukan nasib seseorang, tetapi usaha dan ketabahan boleh mengubah nasib seseorang.

Kita semua telah ditakdirkan akan mati. Kerna itu adalah suratan takdir. Tetapi dalam perjalanan menghadapi mati, takdir tidak menentukan nasib perjalanan kita semasa hidup.

Allah s.w.t tidak akan meletakkan seseorang itu pada tempat dimana mereka mampu untuk menghadapinya. Apa yang tinggal hanyalah usaha sabar dan ketabahan hati.

Yang penting, kita tidak mudah putus asa. Kegagalan Mengajar manusia erti kehidupan.

Boni JLL3 said...

kita sama2 doakan agar mereka tenteram di sana..dah tertulis bahawa mereka akan terus menuju ke syurga..segala yang terjadi ini menunjukkan bahawa Allah lebih menyayangi mereka..semoga kita yang masih hidup ini akan sentiasa berhati2 dalam menempuhi kehidupan yang penuh dengan kekejaman ini..

P/s :- doakan saya agak ketemu cinta ye..dan jangan lupa saya akan terbitkan satu lagi entri yang akan memaparkan gambar2 pengantin,,tunggu pengantin upload gambar2 dorang je

Salwa said...

Mereka di syurga sana. :)

FIFIEY LYCHEE MARATION said...

Jangan sampai cela kebenciaan aku terhadap lelaki atas kelakuan mereka terhadap kanak-kanak ini tersebar!

Kejam!

Mohon keluarga terdekat senantiasa tabah atas apa yang berlaku.

Diana @ bilakukatacinta said...

Ya,,mereka pastinya tenang bertemu pencipta kita semua. Hanya kita yg tidak tahu..tempat kita dimana nanti, saat itu

Azee Hana said...

sedih tengok kanak2 y x berdosa macam ni..huhu

Tiramisu Fatiema said...

Al-fatihah..memang tersentuh tengok berita aritu..salam kenal

Hafizin Jamil said...

semoga tenang di sana..dan minta ibu bapa alert dengan aktiviti anak2 mereka. :)

rosmina samin said...

Semoga tenang disana.... Dan parents kena lebih berwaspada...

Edy Zaidi said...

hi fifiey..ama xmasuk sini...bg tips kecikkan pipi plz...hehe

Asmara said...

AlFatihah buat mereka..

zazaw said...

kejam. sangat kejam

Ryu on ahsfantasy24.com said...

Sedih jugak, tapi kita kena redha..
Sis, salam kenal! ^^

Safiah Ibrahim said...

semoga meeka semua tenang di sana

Nazz@Purple said...

kejadian2 mcm ni perlu difikir kembali hikmah2 yang tersembunyi disebalik ujian yg besar buat keluar mereka..

HAL-HAL BERKAITAN YANG LAIN:

Related Posts with Thumbnails