Followers

BLOG STATUS UPDATE

~ 2015; Time to achieve many things, being someone's special, loved by everyone!


Friday, December 9, 2011

Hubungan Alam Dengan Manusia.










"Manusia diperintahkan untuk memerankan fungsi kekhalifahannya iaitu kepedulian, pelestarian dan pemeliharaan"


Ramai yang kata, biar alam sahaja menghukum, jangan kita. Bagaimana caranya?



Ramai yang kata, hubungan kita dengan Tuhan ibarat hubungan kita dengan alam. Bagaimana jalannya?



Ramai yang kata, alam dengan kita begitu dekat. Bagaimana  buktinya?



"Kita nampak bulan. Tapi sebenarnya bulan tu jauh sangat. Kita tak nampak Allah. Tapi sebenarnya Allah tu dekat sangat.
"Dan Kami lebih dekat kepadanya daripada urat lehernya” [Qaf 50:16]

18 comments:

Pocket said...

wah rajınnya berkebum:D
pocket kalau ada umah sndırı nantı
pun nak berkebun gak:D

ascil.punye.lah said...

naisss entry.pi pon naisss=)

aiEz said...

manusia dan alam,terlalu berkait rapat..jadi,hargainya...

~SaL IjOu~ said...

renung..fikir..tafsir~

~eZmALiZa~ said...

kata-kata fifiey dalam nie sungguh puitis :)

btw, nice picture dear..very classical view :)

Izyan Masri said...

KAKAK ARISYA YE?DUA2 SAMA CANTIK :D

YOUsoF said...

Tidak diciptakan alam kalau bukan untuk dilindung dan dihargai oleh manusia.. Nikmat-Nya terlalu untuk kita kira..


Allah itu sangat dekat dengan kita.. ;)

Syariniey Amran said...

emm.menarik entry ni :)

fifiey dah bleh jadi model ni.nice pose n pictures too :)

Gen2Merah said...

wahhh, suka dengan ayat2 ni... terbaik.. manusia adalah khalifah untuk memakmurkan alam ini...

khairul akmal bin azman said...

tak ada jerawat langsung..
apa rahsia kamu?

comel always

sha my heart said...

nice entri. nice picture =)

Azham Vosovic said...

betul betul betul

tuhan sangat dekat dengan kita...

ishiko said...

ambuii...
duk berjoget dekat situ ^^

say to easy=) said...

nice entry..kita nampak bulan,tapi bulan jauh dari kita,kita x nampak Allah tapi Allah dekat dengan kita

putri atiqah said...

nice entry..
btw kamu sanggat cantik :)

wan nurul hezrina said...

cantiknya rumah n gambar2 awak=)bagus entrinie..sesama kita renungkan

Myra Jay said...

Pandai berkebun..

Dan jugak pandai cari angle ;)

FIFIEY LYCHEE MARATION said...

haha, manede berkebun! eksen je lebih tuuu! jgn percaya:p

HAL-HAL BERKAITAN YANG LAIN:

Related Posts with Thumbnails