Followers

BLOG STATUS UPDATE

~ 2015; Time to achieve many things, being someone's special, loved by everyone!


Wednesday, June 15, 2011

Wordless Wednesday: Sema. Apakah itu? Muda-mudi pasti tak tahu kerana orang tua pun kadang-kadang tak tahu.





"Kuih tradisi Kelantan yang harus diperkenalkan umum. Loghat Kelantan memanggilnya sema yang tidak dikenali ramai termasuk penduduk Kelantan sendiri. Berbentuk petak/bulat dalam bentuk berurat, agak manis rasanya. Mahu mendapatkan kuih-kuih tradisi lainnya bolehlah berkunjung ke gerai-gerai di Pasar Siti Khadijah."





LOTS OF LOVE,

24 comments:

MerLe said...

Ooo..nama dia sema eyh.. sy reti mkn je.. xtau nama..hehe

zazaw said...

HAHA
akak tk penah makan kuih tu
kehkehkehkeh

d_LA said...

dulu dla suka mkn ni pastu ade skali dla mkn yg kaler merah tu pastu bila pergi tndas nk pergi buang air kecil keluar wrna merah jugak..pastu xnak mkn dah..byk hari gak nak kasi clear blk..huhu..scary

Nurulbadiah Lai said...

fav akak ni..
die kn bile masuk je dlm mulut,.terus cair kn..hehehe

ASaDa RyutaRo said...

asada pun baru tahu nih. hahaha... fifiey ni macam2 kuih tau. advance sungguh..

aLya maNip said...

alya xpenah taw nama kuih ni apa..hihi..tp bila makan msti comot..ngeee

eqbalzack said...

salam..
kalau namanya mmg abg eq tak tau, tapi pernah rasa sebelum ni...sedap!

Anati Soki said...

anat suka g pasar ct khadijah!! shop kain!! best sgt!!!
tp
mlm td berita dah takde letrik kt ctu..
T___T

nini said...

uih...sedap tu...hihi

THE LEKAT LEKIT STORY said...

dgr tak pernah apa lagi tengok kuih ni...

z a z a said...

straightnye gigi gadis kt belakang tu. bkn mcm saye. kene pakai braces. hihihi

puteri ain said...

xpenah makan.. nk try la ;)

HonEyBuNNy said...

ila xpernah makan la...

ila nak cuba la nanti...nti nak minta kanda belikan untuk ila..ehhe

vampire's lovex said...

wahhhh nampak sedap...memang sedap pe... mahuuuu....

sema ehh nama dia...

pehhh masuk blog ni terasa pandai cakap arab terus..ehhe

kokser kokdam said...

ohooo.. sdak mende neh..

eheh

InaAchik said...

ai orang kelantan tak pernah sedar pon kewujudan kuih ni....

btw, suka blog skrg! :)

cik helena said...

nak rasa!!

FIFIEY LYCHEE MARATION said...

love sema... yup, tang melekit dan mencair sndiri dlm mulut tu yg best. haha.. macam gula2 kapas.. yummy:)

Hanis MY said...

me likeeee sema! nak cikit!

diana said...

tak pernah tengok pun kuih tu..
kat kat kelantn je ada ye??
tau buat dia cemana??

makdara TERdiva said...

hy fifiey..semoga senyum2 sokmo

baru tau kuih tu sema.
pernah nampak masa kecik2 dulu..tp x pernah plak makan..mesti manis kan

[sutera kasih] said...

1st time dgr kuih ni..sedap ekk? nmpk mcm sedaplah hehe

BlueberrY CheesE said...

nak g kelantan next week. nak cr lhhhh. hihi

bunbun said...

apa tu? hehe

HAL-HAL BERKAITAN YANG LAIN:

Related Posts with Thumbnails