Followers

BLOG STATUS UPDATE

~ 2015; Time to achieve many things, being someone's special, loved by everyone!


Saturday, May 14, 2011

ARISHA'S BIRTHDAY PARTY! HAPPY BIRTHDAY, CACA:)

Hello and hye people.

Selamat bertemu lagi kita di ruangan FIFIEY LYCHEE MARATION. Paparan kali ini adalah mengenai, ah biarkan rahsia dulu. Stay reading until the last word:) 

Terkini, Fifiey Lychee Maration


Kita dengar lagu lama,
Kerna sekian tidak bersua,
Jangan marah jangan terasa,
Kini muncul seperti sediakala.

Sebelum bercerita lebih panjang berjela lebih panjang daripada kain baju raya akan datang anda dari KAMDAR, NAGOYA, SALEM AZIZ semua tu, eloklah kiranya kita dengar lagu lama seperti yang ternyata di atas. Dengar atau baca sahaja sekian liriknya? Yang mana lebih elok? Cuba anda pilih?


Ok, baiklah, dengan ini saya merasmikan bahawasanya saya hanya menyediakan bait-bait lirik lagu lama yang dijanjikan. Ini dia. Hayati ye.




Tiada Kata Secantik Bahasa.

Tiada kata secantik bahasa
Untuk ku puji adinda
Tiada gambar secantik lukisan
Nak ku tunjuk perasaan

Oh... dinda puspa gemala
Mengharum jiwa
Hmm...

Oh... dinda puspa gemala
Mustika kanda...

Walau musim berubah
Suasana bertukar
Tapi ikatan mesra
Sikit pun takkan longgar

Tiada kata secantik bahasa
Untuk ku puji adinda



Rasa suatu yang berbeza? Seperti ada yang tidak kena dengan tujuan apakah Fifiey post kan lagu dari Allahyarham P. Ramlee ini? Atau anda sudah cukup tahu dan mengenali Fifiey yang sememangnya berjiwa KLASIK.


Ah, Pasti ada yang kata-kata, kenapa saja Fifiey memuatkan bait kata seperti kepada sang Pacar? Lol;D Ini lagu buat adindaku. Benar deh!


Lagu tersebut ditujukan khas buat adinda tercinta yang baru sahaja menyambut ulang tahunnya yang ke 15. Semoga hidup ke hadapan hari mendapat keberkahan dan keredhaan di samping mengecap nikmat kebahagiaan dalam hidup serta ruang kejayaan yang terhampar luas di hadapan mata. InsyaAllah! Doaku buatmu agar senantiasa mengikhlaskan dan merelakan sebarang sesuatu yang berlaku untuk mendapat ketenangan abadi di ke hadapan hari! Kejayaan yang hakiki bukan terletak pada kadar kau menghitung, membaca, merenung masa depan, membuka ruang jalan, atau apapun anjakan yang kau guna, namun, ia terlatak pada kadar keikhlasan hati untuk kau rujuk dan isikan segala ilmu di dada dan ruang akal tercipta. Bersahabat baiklah dengan hati dan akal, maka kebijaksanaan dengan sendirinya kau gapai. 


15 Tahun, bagi yang telah dewasa dan banyak makan garam akan hal-hal duniawi, manusia, serta keduniaan, maka mereka akan bilang begini, umurmu masih di usia jagung, nak, jangan bertindak keterlaluan. Sebelum bertindak, fikirlah dengan otak, timbanglah dengan akalmu. Begitu juga nasihatku buat diriku sendiri dan juga kau, ca. Kau adikku, maka peliharalah dirimu, jagalah garis keturunanmu, hargailah kelebihanmu, syukurilah atas nikmat yang dikurniakan le atas dirimu, hanya kau yang tahu mana baik buruk buat dirimu.



Kau cukup dewasa untuk diceramah panjang-panjang saya rasa tidak perlu ya, ca! Kepandaianmu melebihi angka usiamu. Itulah kelebihan kita.



*Koleksi foto-foto sepanjang sambutan ulang tahun, CACA.





















Birthday girl with her own style:)



P/s: Ah jadi teringat nih zaman kanak-kanak kami berdua begitu rapat, makan bersama, tidur bersama, baju juga banyak yang sama. Kalau harini aku berbaju kurung, pasti dia juga mahu baju kurung, kalau hari ini aku mengenakan gown, pasti hari ini dia mengenakan gown. Ahh, sebal deh kadangkala, tapi seru pakai yang sama terus. Aku berjaya, kau berjaya. Rasanya sifat ini berhenti apabila masing-masing sudah menikah barangkali:p dan pasti semua kenangan lalu boleh membangkitkan suatu rasa hiba di saat semuanya berkumpul kembali di hari tua dan membuka satu-persatu cerita kanak-kanak kita:D Sekarang juga tambah akrab ;)





LOTS OF LOVE,




31 comments:

Hanis MY said...

happy birthday to ur lovely sis, wow fiey nampak sgt ayu...kak hanis dh follow her cute blog.. take care fiey...

~eZmALiZa~ said...

woww!! that's auwsome! :) happy belated bday caca :) lame kak ezma xdtg blog fifi... :) anyway, miss youuuuuuuuuuuuu........ :))))

ghost writer said...

kata-kata yang hebat untuk seorang adik yang hebat..ternyata kamu begitu mencintai adik kamu dan maukan yang terbaik dalam hidupnya.ya,sudah tentu bukan...

selamat hari ULTAH juga untuk adik kamu...God bless ur sister.jadilah kakak yang terbaik juga untuk dia.

ghost writer said...

ouh ya kamu memang klasik fifey n gorgeous..

nur_sakinah said...

Salam fifiey... nice your blog dear.....cntek adk kmu yg kcil ..hehehehe ..btw.. jum2 follow sy.. =)

d_LA said...

hp belated bday to caca..bestnye ada adik..dla dulu tingin nak ada adik perempuan..hehe..

HonEyBuNNy said...

selamat hari lahir CACA....

suka tengok gambar2 neh...semua cantik2...;-)

nelly said...

umur makin meningkat ~ hehehe

lawa kek ! nyum2 !

happy birthday !

cik teyn teyn said...

hepy besday to caca cantek. :)

Hans said...

selamat hari lahir kepada yang berkenaan
:-)

Blog Rollo De Pelicula

tulus sweet said...

happy belated birthday! have a blast for her unforgetten day! hehe..btw..the woman in black and white, who is she? she looks hot!

aLya maNip said...

hepy beday caca..hehe

makin cute dia..da cam kakak dia yg sorg nie..hehe

SYAFIQAHSALEH said...

sedapnya kek tue :)

rafiq said...

salam kenal..

Puteri Iqa Izyan said...

ala.. comelnye die =))

happy bufday utk adik puteri ye =))

NisaAdnan said...

WHOAA MERIAHNYAAA BDAY PARTY TUUU ^^

Arief Arf said...

happy birthday to your sis!
nice pics!

Ain Zulaikha said...

happy belated birthday to Farra.. fifiey ke yang pakai baju hitam tu? cantik :)

MataHati @ MH said...

hepi besday caca...

shahjiehan said...

happy besday awak..

awak ni model ..?

dan berketurunan raja ke?

huhu

nice blog~


jom baca dan komen Aku seorang Guru Pelatih.

Rina AVAIL a.k.a Cik Betty said...

happy bitrhday utk adik kamu..dia cantik bangett..kamu juga lhoo

nama.aku.lynn said...

happy birthday to ur sister! ;))

Princess Nur said...

knur tk g stadium..nonton kat umah jer..tu pic masa perlawanan lepas..btw mana n3 baru darling? =)

fadh leyanie said...

klasik itu best..jangan buli adik ,,hppy bltd bufday to her..^^

Rtp Farra Arisha said...

kakpieee. so terimoo kaseh sesangat deh. ailebiuuuuu kakpieee hee :))


p/s: nnt nak beli gown byk untuk.........

Syariniey Amran said...

such a lovely event to be celebrate with the whole family kan
kak sya dah lama tak sambut bufday..huu

Zee.Zee™ said...

whoa! suka lagu klasik..
jarang2 nak jumpa girls sekarang suka lagu2 klasik nih..
da laa cantik!

alexa yussida said...

tak sangka arissa baru 15:D


happy belated..walaupon dah wish di blog die..saja je nak wish sini jgak:d

deDetz said...

hey there~
very awesome blog!!
selamat berkenalan yea..
kta sma umo lah pula~ngee
keep in touch =D

Budak Botak said...

Happy Birthday... he3, nak skit kek tue...

Entry terbaru -> Kerry Campbell Cucuk Anaknya Berumur 8 Tahun Dengan Botox... (",)

zacky ~786~ said...

happy belated bufday caca :D

waa hppy family ..

HAL-HAL BERKAITAN YANG LAIN:

Related Posts with Thumbnails