Followers

BLOG STATUS UPDATE

~ 2015; Time to achieve many things, being someone's special, loved by everyone!


Saturday, October 16, 2010

BULAN SENYUM


Kalau takut dilambung ombak,
 Jangan berumah ditepi pantai,
Kalau takut menahan sebak,
Jangan berani bergulandah santai. 




Kalau kau kata aku cantik rupa,


Apa kan kau kata, sekiranya ku buruk rupa?
Seperti mitos bebek buruk rupa mungkin? 
Sering saja persoalkan tentang rupa,
Sampai gundah tidur tak lena,
Sampai resah makan tak kenyang,
Sampai menung, di kamar, mandi tak basah.


Renung bulan jauh di langit,
Bintang kejora dihitung berulang,
Bukan diam bersaing sengit,
Menjadi sang juara tawanan lantang.



Hidup bukan lukisan seni tergantung,
Harus ada yang menggantung di tempat yang sepatutnya,
Lantas permodalkan dengan nilai seribu guna,
Bukan membayangkann kemewahan dunia yang tiada saktinya.
Apa kau kata nilai itu kuno?





Kau baling batu ke dasar laut aku senyum,

Kau cari permata kuning di sungai aku ketawa,

Kau ratap pilu di pusaka bundamu aku menangis,

Kau meloncat gembira sukses berjaya duniawi aku tumpang senang,

Kau melangkah sejuta ke hadapan ke puncak mercu jaya aku turut mendaki sama,

Tapi "kau" itu siapa?



Bulan juga turut tersenyum melihat kau ukir lesung pipit,


Jarang bintang kerlip cahaya beribu di langit kayangan seolah dia cemburu dengan bulan yang turut menggoda kau dengan senyuman seribu kasih.


Panah kau tajam sekali,
tepat sasaran bisa tepat di hati,
Buat yang lain gundah berseri,
Bisa mabuk merayu sendiri.



Jambatan tergantung hati berbisik,
Hijau menderu semesta alam,
Kencana beradu datang merisik,
Gerangan bahagia menyonsong malam,



Ilham rambang di saat pulang dari Gunung Kidul, Jawa Tengah, Di saat fikiran bercelaru, tetapi karya tetap mendatang adanya berseteru.
15 Oktober 2010.




Salam Oktober,




22 comments:

Lelord said...

kemain bermadah lagi yek...
best2 akak suke

Siti SuHaila said...

nice dress ~_~

Syariniey Amran said...

wah
bermadah cik fifie kita
best2
pandai susun bahasa
mesti bm hebat ni ^^

gambar pon lawa2 :)

Hairil Rizal said...

Nicely done!

Ada ketika, jiwa yg bercelaru itulah pencetus ilham dari benak.

BLADE EDGE said...

salam..

just blogwalking

Silalah ke blog BLADE EDGE

hiro said...

cntikkkkk,

Ahmad Fauzi Aryaan (A.F.A) said...

blog kmu sgt puitis n unik..suke intai2 blog kmu ni...suweeettT!!!!

shazika said...

saye suka pic kamu..
kalo kat fb mesti dh tekan button like

Linda Musa said...

nice entry fifiey...keep it up!

miszlullaby said...

meruntun jiwa ML betul~pandainye fifiey ni..=)

~najwa~ said...

kaknajwa pun suka berpuisi, ahaks...

ctpayong said...

berbahasa qalbu itu padat
berbahasa qalbu itu singkat
berbahasa qalbu itu sarat.

bahasa qalbu kamu indah mempersona.

sweetie2010.blogspot said...

Salam,

siapa 'kau' dalam sajak ni, nak tanya fifiey ni, seni itu indah penuh dengan pengertian dan maksudnya yang terselindung. Seronok baca dan setuju ngan siti suhaila...nice dress.

aYun said...

Fifiey sweet sgt!

fatian athiea said...

nice pitc..
i luv!

follow u

http://thyyunxthiya.blogspot.com/

y@n@ M!B said...

nice! sungguh puitis..hehe~ cantik gbr² u...=)

AngahSayang2314 said...

aduhhh fifiy dah bermadah2 lak fifiy nie..macam dilamun cintan cinton jer hehehe...miss uu to fifiy hehehe

eiffel said...

sangat hebat bermadah berhelah kan...ngeeeee :P

tulisan kemas said...

like ur pic .
hehe , fav music fifiey ade kt blog ajeem .. (^.<)
suara (ku berharap)

eykameow said...

suka suka! terus kan berkarya yea? :) pic plak semua cantikkkkkkkkkk!!!!

EzzEddin said...

bahasa yang tersusun, thumbs up !!

ASaDa RyutaRo said...

sentiasa best madah kat sini..

"panah kau tajam sekali, tepat sasaran bisa tepat di hati, buat yang lain gundah berseri, bisa mabuk merayu sendiri"

best! best! ;)

HAL-HAL BERKAITAN YANG LAIN:

Related Posts with Thumbnails